20–24 May 2024
Baia Mare, Technical University of Cluj-Napoca
Europe/Bucharest timezone

ROLUL SHADOW-ULUI ÎN INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE EDUCAȚIONALE SPECIALE (CES) ÎN ȘCOLILE DE MASĂ

21 May 2024, 13:15
15m
A2 (Baia Mare, Technical University of Cluj-Napoca)

A2

Baia Mare, Technical University of Cluj-Napoca

Str. Dr. Victor BABEȘ 62A Baia-Mare
Teaching and social sciences Teaching and social sciences

Speaker

Pasca Diana-Denisa (Predare și științe sociale)

Description

ABSTRACT
În acest studiu am introdus modelul sistemelor ecologice elaborat de Urie Bronfenbrenner pentru a analiza contextele de integrare actuale și necesitatea unei echipe integrate.
Principalul obiectiv al acestui studiu a fost analiza statutului de Shadow și necesitatea acestuia în programul de integrare socială a copiilor cu Cerințe Educaționale Speciale. În prezent, în România, această meserie nu este inclusă în nomenclator ca în alte țări; cea mai apropiată formă este cea a Profesorului de Sprijin. Deși aceste două meserii pot fi ușor confundate, în urma studiului vom vedea cum în unele cazuri se suprapun în atribuții, dar sunt totuși distincte.
Key words: Shadow, Cerințe Educaționale Speciale, Profesor de Sprijin, Modelul Sistemelor Ecologice.

Primary author

Pasca Diana-Denisa (Predare și științe sociale)

Presentation materials

Proceedings

Paper

Slides